loading...
داستان و حکایت
رضا نظریان بازدید : 33 شنبه 26 فروردین 1391 نظرات (2)

داستان همراهی با مردم

شبی بازرگانان شیراز میهمان یعقوب لیث صفار پادشاه ایران بودند. بازرگانی با نیش خند گفت: مردم بدنبال بیچارگی هستند. آن ها نام شما را هر روز هزار بار بر زبان می آورند. چون می پندارند شما دشمن خلیفه هستید. حال آنکه ما از داد و ستد با دربار خلیفه سود کلانی می بریم. یعقوب بدو گفت مردم نیک می گویند من هم همان می کنم که می گویند.

بازرگان به آرامی گفت: ولی قربان مردم سود و زیان خویش را نمی دانند.

یعقوب گفت: مردم به من می گویند چه کنم نه سود و زیان آنها.

من سرباز مردم هستم و دست خلیفه را از ایران کوتاه کرده و می کنم.

یعقوب لیث صفار آزاد مردی بود که به ندای مردمش گوش فرا داد و آنها را در راه آزادی از چنگال خلیفه بغداد رهبری کرد. برای همین در تمام زمان ها محبوب ایرانیان است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط MAX-DL در تاریخ 1348/10/11 و 23:27 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما همکار عزیز سایت خیلی خوب و زیبایی داری میتونی بیای توی سایت من قسمت انجمت یه بخش برای مدیران وبلاگ و و.بسایت راه انداختم تا از تجربایت همدیگه استفاده کنند و برای همکاری های بیشتر و برای پیشرفت از همدیگه کمک بگیرند من این بخش رو تازه راه انداختم منتظرت هستم فقط وقتی که اومدی بعد از ثبت نام خودت رو معرفی که که مدیر چه سایتی هستی.
ادرس سایت

www.Max-DL.ir

ادرس انجمن:

www.Max-DL.iR/Forum

این نظر توسط MAX-DL در تاریخ 1348/10/11 و 23:19 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما همکار عزیز سایت خیلی خوب و زیبایی داری میتونی بیای توی سایت من قسمت انجمت یه بخش برای مدیران وبلاگ و و.بسایت راه انداختم تا از تجربایت همدیگه استفاده کنند و برای همکاری های بیشتر و برای پیشرفت از همدیگه کمک بگیرند من این بخش رو تازه راه انداختم منتظرت هستم فقط وقتی که اومدی بعد از ثبت نام خودت رو معرفی که که مدیر چه سایتی هستی.
ادرس سایت

www.Max-DL.ir

ادرس انجمن:

www.Max-DL.iR/Forum


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 115
  • بازدید سال : 222
  • بازدید کلی : 4,759